Klik untuk tabungan Mia dan Sarah :)

Selasa, 11 November 2014

Qanaah - kekasihku


Jadi miskin tu seronok, berlapang dada dan gembira.
Akan tetapi, miskin tu akan jadi rasa tak seronok bila miskin itu tidak dikecapi dan diharungi bersama - sama..
Hal seperti itu boleh membuatkan kita selingkuh pada Qanaah yg kita cintai..
Rasa tercabar bila orang melebihkan yang kaya - kaya...
Rasa tercabar bila orang melebihkan yang cantik - cantik..
Rasa tercabar bila orang melebihkan rumah batu berlantai mozek...
Rasa tercabar bila orang melebihkan kulit putih selepuk..
Sedangkan diri sendiri miskin papa kedana..
Sedangkan diri sendiri entah mampu nak membela yang kaya - raya..
Entah kenapa?
Orang lebih suka pada kekayaan yg 'ready' dan 'standby'
Orang lebih suka pada kekayaan yg 'masuk rumah cuci kaki'
Sedarlah wahai diriku...
Aku tak punya kekayaan duniawi..
Agar tertahan dirinya untuk bersamaku..
Aku dikurniakan diri yang serba serbi kurang..
Maafkan aku sekiranya engkau malu..
Kini ku sedari...
Tempat ku berpaut hanya padaMu...
Hidup dan matiku hanya untukMu..
Ikhlas aku kini hanya untukMu...
Yang sebelum ini hanya kerana manusia..
Aku usaha menutup aurat agar rambut tidak dibakar
Aku usaha solat agar tidak dibenam dalam alam barzakh..
Aku usaha berdakwah agar Allah berikan aku upah di akhirat nanti..
Aku lakukan segalanya hanya untukMu..
Ya Allah...
Jadikan Qanaah itu kekasihku di dunia ini...
Cukupi jiwaku dengan kecintaanMu...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan