Klik untuk tabungan Mia dan Sarah :)

Khamis, 26 Februari 2015

Daeng Nasi Kukus & Nasi Kerabu - CS Market, Kulaijaya


Nasi Kukus bungkus bawa balik. lol.


Dah lama sangat tak makan nasi kerabu yang asal dari Pantai Timur ni... pertama kali merasa masa pergi Kelantan dengan K. Jea classmate politeknik beberapa tahun yang lepas. Sedap sangat. Kalau boleh nak makan tiap hari. Breakfast pagi plak ayahanda k.jea belikan nasi berlauk. Yang best kat nasi tu ada rasa macam bergetah dan lauk ikan yang sangat sweet. Aumm...

Tapi kali ni dapat makan nasi kerabu kat Johor. Aku memang tak reti bab masak2 makanan berat macam ni... leceh 1 hal pastu nanti aku kena perabis sorang. Mana tak badan kian meletop. Dah lama skodeng nak pergi. Masalahnya husband plak busy je memanjang. Kalau ajak makan kat luar pun dia ajak makan kat Nasi Lemak Wak Kentut yang dah biasa sangat kami pergi. Kali ni nak test tempat lain plak.

Pada sesiapa orang luar yang ingin merasai kelainan di Daeng Nasi Kukus & Nasi Kerabu ni, korang boleh la datang masuk ikut tol Kulai dan terus jalan ke depan hingga nampak sebuah kompleks di sebelah kiri jalan. Kompleks ni dulunya adalah milik IOI Mart kini dibuka semula dengan nama CS Market. CS Market ni plak berada berdekatan dengan kawasan TESCO Kulai. Senang je cari....




Story sikit pasal CS Market (formely know as IOI Mart).
Kat sini ada tempat main air. Ala - ala sunway lagoon gitu tapi tak la besar sangat. Aku tak pernah masuk lagi because husband tak minat bawa anak kecik expose kat tempat ramai orang. Tapi dengar story kat situ adalah sebuah waterpark dan drypark yang korang boleh masuk pada kadar harga bermula RM8 ke atas. Pricing tiket ikut umur dan ikut hari apa.. Tempat ni baru sahaja dibuka kepada orang ramai sejak 20hb June 2014 tahun lepas.

So kat sini la Daeng Nasi Kukus dan Nasi Kerabu ni beroperasi... kedai makan ni adalah sebuah booth berada di kawasan tempat parking kereta dulunya dan dibuka waktu malam dari jam 6 hingga 12 malam. Tu pun kalau ada stok lagi sebab nasi sangat laku. Suasananya bersih. Akan tetapi, masa aku datang sini masa cina masih beraya lagi. So kena la hadap karaoke cina. Tak kan lagu raya aidilfitri kita plak ek. hahaha...

Dipendekkan ceritanya... aku pun bawa la laki aku makan kat sini dengan dak kecik tu sekali. Dak kecik tu dah kenyang, kat rumah aku dah siap2 bagi makan bubur. So bila makan kat luar aku boleh la makan benda - benda pedas.

Rezeki aku la malam tu nasi kerabu ada lagi untuk seorang makan. So laki aku kena la order nasi kukus. Aku tak bawa hp, nak pinjam telefon dia amik gambar konfem nanti dia bising. Sikit - sikit nak amik gambar katanya pastu post kat FB. Tu yg buat aku segan nak plesing dengan makanan kecuali dia izinkan.

Makan kat sini cuma makan je... yang order air plak mamak yang tiba2 muncul entah dari mana. Haiyaaa... betul ke tak betul mamak tak tau la.. kot2 mamak cuma amik order je kot. Yang buat airnya melayu. Laki aku tak suka mamak. Kalau order pun terpaksa. Adoiii...spoil la.. next time mesti dia tak nak datang dah...

Order dah siap.. jeng jeng... nasi serupa macam dalam gambar. Tak ada kurang tak ada lebih. Macam mana mereka plesing gambar buat marketing kat FB macam tu la nasi tu datang tepat kt muka kita. Wow... feveret aku kat nasi kerabu ni sebenarnya nasi yang warna biru tu dengan kerabu yang pedas dan makan pun krup krup je bunyinya. Cik akak kalau boleh tambah cili sumbat kak... hahah..

Bila sampai je nasi kukus suami, lagi special dia punya. Huhu... ada nasi dengan lauk ayam goreng berempah + rendang daging + sambal belacan + ulam timun + sup! RM6 beb! Aku nyendeng sikit lauk dia.. heheh.

Puas hati makan sepinggan RM6! Dah la RM6, banyak plak tu. Laki aku tak habis makan tak pasal2 bungkus bawa balik. Haha... sedap punya pasal kan tu la sanggup bungkus. kihkihkih... tak elok membazir tau. Aku punya nasi kerabu tok sah cerita la..memang habis dah dikerjakan sebab dah lama mengidam :3

Tak lupa juga hokay... akak dengan abang owner Daeng ni sangat ramah orangnya... aku yang ramah ni pun jadi blur kejap fikir apa la aku nak cakap kat akak ni.. kikikiki..
Then, mereka juga ada buat COD kat kawasan Senai, Kulai dan kawasan - kawasan sekitar tanpa cas tambahan.

Okay... aku belanja gambar sikit amik dari FB page mereka. Hehe...









Kredit picture to Daeng Nasi Kukus & Nasi Kerabu



3 ulasan:

  1. Ce bg no phone, nnt sng sy nk order

    BalasPadam
    Balasan
    1. haah ek.. lupa plak nak kabo. ni no phone nya.. 0127021771. Baby maira orang mana ni rajin juga singgah blog akak. thanks ya.. :)

      Padam
  2. BLOGWALKING HERE..

    #nuffnangclick
    #visit me on shukranzahari.blogspot.com
    #happy blogging

    BalasPadam