Klik untuk tabungan Mia dan Sarah :)

Isnin, 19 Januari 2015

Cowboy - Pasaraya Idaman Kaum Hawa

Memang lama sangat nak masuk tempat yang bernama Cowboy kat tengah - tengah bandar / pekan / daerah Kulaijaya ni.. sebenarnya aku pon tak tau nak cakap apa, Kulai ni dah jadi bandar ke belum ek? Maklum la orang duduk menumpang.
Selalunya aku dan dia memilih untuk ke Mydin sahaja setiap kali shopping barang dapur. Kali ni, husband nak ke Cowboy katanya. Itupun sebab dia nak cari spring untuk buat tempat print baju silkscreen. Aku apa lagi...memang dah lama ajak, dia tak pernah nak bersetuju. Kali ni cepat je aku cakap "Jom!" Mia pun sambung. " Let's Go!"

Usai saja shopping barang dapur di Mydin, kami pun menuju ke Cowboy yang jauhnya hanya 5 minit sahaja dari Pasaraya Mydin Kulaijaya. Tolak trafik jam dan parking bagai ada la dlm 15 minit. Boleh plak gitu ek..

Bangunan Cowboy berwarna merah hitam. Di belakang bangunan adalah stesen keretapi Kulai, (depan) pula dekat dengan balai polis kulai, bersebelahan pejabat pos kulai dan deretan kedai. Tidak jauh juga dari RTC Kulaijaya. Jalan agak sempit dan perlu berhati - hati. Pemandu area sini memang rock2 semua. Tidak dinafikan. Huhu...

Dari tepi jalan aku dah berangan nak pergi ke tingkat 3 mall Cowboy ni.. dulu firstime masuk, tempat ni memang sempit sangat. Jadi sangat bosan. Kali ni mereka luaskan sedikit space. Konpem tak bosan.

Tingkat pertama barang biasa - biasa je.. ada periuk, kuali, belanga dan macam - macam lagi.. Siapa yang baru mendirikan rumah tangga tu memang elok sangat la beli barang keperluan rumah kat sini. Dijamin semua barang cukup. Bukan tu saja, barangan nak buat majlis kahwin2 pun ado juga...

Aku naik dari satu tingkat ke satu tingkat.. tempat yang memang dah lama sangat aku 'aim'. Hehe... giler kan..orang pompuan kan pantang tengok benda cantik. Sambil - sambil tu sebenarnya nak tengok harga. Dapat la nanti aku menabung semata - mata nak membeli hobi. Hahahha...


Orang lelaki paling takut masuk tempat - tempat macam ni... takut duit kena rompak alias kena kopak dengan bini.. kan. hahahah... berjalan pun nak laju je. 


Haaa.. ni lama sangat aku perhatikan.. hehe.. vantage dgn english style memang jadi idaman. Listed! Warna putih plak tu...awwww!



Alas berbunga - bunga lagi... kikikiki..


Kali ni aku follow je.. next time aku jalan sorang - sorang. Hahahah... 


Jam besar ni aku lupa harga berapa.. kalau beli nanti aku tak tau nak letak bahagian mana kat dalam rumah yg kecik dan sempit ni..


Tempat kunci.. Harganya ikut saiz.... RM18 - RM25. Listed! 

Next time insyaallah aku ajak dia cuci mata kat sini lagi. Pasu bunga, bunga - bunga, beg kertas dan macam - macam lagi tak sempat nak terjah. Dia pun mesti ada nak beli barang2 lelaki juga kan terutama barangan hardware.. Hikhik... bagi racun sikit :P

Ni baru kita jalan - jalan cowboy. Ada masa nanti kita ke JB plak untuk ke pasaraya yang memang jual barangan Vantage. Standby panadol supaya husband tak demam. 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan