Klik untuk tabungan Mia dan Sarah :)

Ahad, 4 Januari 2015

Entry Zero

Entry Zero. Tu la tajuk entry kali ni.. bukan tak ada isi. Tapi tak tau nak letak tajuk apa untuk entry kali ni... Dah lama tinggalkan dunia blog, dulu rajin sangat baca tutorial. Sekarang ada masa cuma di tengah malam je. Itu pun kalau husband tak guna komputer 'sedap' ni untuk buat design baju. Siang - siang plak anak aku si Mia tu nombor satu nak nyendeng kalau aku on komputer. Tak boleh nak hadap selalu cari info - info penting. Bila Mia dah tido baru la ada masa untuk online guna benda 'sedap' ni. Komputer la tu... semua orang pun tahu kan online guna komputer ni lebih selesa dan mudah berbanding guna gadget. Keyboard pun nak belasah okay je. Menaip tengah marah pun keyboard ni dgn rela hati je menyerah segalanya. Daripada guna gadget, tengah marah silap2 ke dinding tempatnya.
Bukan senang nak naik seperti dulu dalam dunia blogging ni. Kalau kita jarang nak blogwalking blog orang lain, blogger lain pun jarang nak singgah tempat kita. Bila aku stalk some blogger yg lama dulu, dah ramai blogger yg followers mereka cecah 20k. Ada website sendiri dah pun. Ada website tu makna pendapatan mereka dari dunia maya ni pun mereka dpt goyang kaki petik jari je... Petuanya, mereka semua bukan macam aku. Ada haters, mereka ketepikan. Malas nak amik tau. Macam aku ni, haters tu 1 je.. aku plak rasa semak dan tak tahan. Rasa macam nak pergi bersemuka je tumbuk muka dia. Lagi 1 hal tu haters tu plak bini kepada bekas pakwe aku. Memang pening setiap kali kita post entry baru dia sibuk komen benda yg tak patut. Menyampahhh masuk sampah!
Last - last entah berapa kali aku buat blog baru. Terpaksa merangkak semula untuk naik kembali. Nak dapat RM50 dari nuffnang amik masa berbulan berbanding dulu ~ sigh ~


Semua blogger rasanya tau kan gambar atas ni merujuk pada apa.. kalau tak tau tu la dia 'ais batu' kat kutub utara. Mencacak - cacak je.. mcm stalaktit & stalagmit.. hehe. Ni la akibatnya kalau kita suka buat blog baru memanjang. Sibuk dgn manusia yg penyibuk last2 kita pun tenggelam sekali. Nak naik semula bukan senang. 


Malas la nak sembang panjang berjela - jela. Kesimpulannya, adanya haters sebab mereka tak senang melihat kita senang. Kali ni jangan layan haters. Buang masa. Sembur dgn ridsect je.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan