Klik untuk tabungan Mia dan Sarah :)

Khamis, 21 Ogos 2014

Vantage Style... home deco..

Assallamualaikum.... masih lagi saya nak ajak pembaca sembang - sembang tentang home deco ni.. huhi.. suka sangat bab2 deco ni kan.. walaupun tak mampu tapi hati masih lagi terniat nak mendeco rumah sendiri pada satu masa nanti. Insyaallah..
Dah setahun duduk rumah sewa ni, rupa rumah ni tetap mcm rumah sewa org bujang. Tak ada apa yang menarik.. barang - barang kedai memenuhi setiap ruang rumah. Jadi nak masuk atau nak beli perabot rumah memang tak ada peluang lagi. Kalau beli nanti mana saya nak humban barang2 kedai? Bukan harta saya pun saya nak jual ikut suka hati. Hehe...

Jom la cuci mata, menarik perhatian kaum hawa untuk mendeco rumah.. semua gambar di sini hasil carian dari google ye.. maaf dipinta kalau ada gambar tuan empunya rumah di sini...

Vantage style adalah salah satu deco kegemaran saya. Walaupun nampak serabut tapi saya tetap suka sebab sangat sweet. Kadang - kadang orang tak faham seni apa yang saya minat sangat sampai benda serabut pun nampak lawa pada saya. hikhik...


Sesuai untuk ruang makan yang kecil... simple dan sweet sangat. 


Yang ni pula kita boleh agak yang ownernya mesti hobi sangat - sangat.. lihat koleksi pinggan antik. Mak saya banyak pinggan antik di Sarawak. Akan ku simpan jadi kenangan... 


Jam macam ni ada banyak jual di Ayer Hitam.. nak pergi jauh sangat pula dari Kulai. Mungkin kena cari kat area DIY kot2 ada.. boleh dpt murah. Tak pun saya sendiri buka kedai jual barang deco. Alang - alang dah minat sangat pada deco kan. Ahaks... 


Owner hiasan ni pun sama. Dia mcm saya juga.. pelan - pelan kumpul barang - barang yang dia minat. Gambar ni kredit kat beedarling.blogspot.com



Jatuh cinta bila melihat jam ni... kelam kan :)


Basikal macam ni banyak jual di kedai - kedai DIY. Pastu pandai2 la kita reka bunga sendiri.. kan ala- ala English Style juga kan.. hehe


Simple dan menarik.. jug susu English Style jadi pasu bunga. 


Yang ini lebih kepada Korea Village punya style.. 



Dekorasi ala - ala English hanya menggunakan paduan warna pink dan putih atau putih dan warna - warna lembut..dengan sedikit bunga. 




Saya dah jumpa kerusi seperti di atas.. selalunya kita boleh jumpa yang murah - murah di kedai perabot terpakai. Johor banyak jual sebab ambil barang terpakai dari Singapore. Masih elok dan rupawan lagi. Pada sesiapa yang mampu, boleh cari di IKEA. 


Lama dah mengidam nak katil bertiang macam tu... bila pergi kat kedai perabot terbeliak biji mata juga melihat harganya... dalam hati kata, sayang nya jauh dari ayah. Kalau dekat, upah ayah je buatkan katil bertiang. Hehe.. ayah saya tukang kayu. 


Kerusi sofa ni menarik perhatian saya... 


Sweetnya... sejuk mata memandang... sumber inspirasi saya. 

Okay... cukup setakat ini sahaja.. nanti kita sembang pasal dekorasi lain plak.. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan