Klik untuk tabungan Mia dan Sarah :)

Selasa, 26 Ogos 2014

Kes Denggi

Bila ada kes denggi mesti ada buat kerja2 mengasap ni dari majlis perbandaran..
Pagi tadi sy didatangi seorang pegawai kesihatan.. dia ingatkan, katanya tong sampah yg x pakai jgn bg air bertakung. Rumput2 kena potong. Sebab jiran aku selang berapa rumah je dah kena denggi. Dia kata sebelum kena denda Rm500 baik buang apa yg patut.
So saya dengan bangga nya pun buang barang2 pre loved suami yg di punggah kt luar rumah tu.. hehe. Kalau guna mesti dah pakai kan... ni x pakai mesti dah x guna. Semua masuk tong sampah tanpa kompromi dah dgn encik suami. Hahaha....
Petang ni tadi datang la encik2 MPKU utk sembur apa patut.
Memang tak dinafikan... selama setahun pindah ke sini nyamuk memang banyak sangat. Tak kira ada ubat nyamuk, penyembur nyamuk. Opkos siang malam kami sefamily kena guna kipas 24jam utk elak nyamuk dari mendekati kami sebagai racun tambahan. Alhamdullilah... setakat ni saya suami dan anak2 selalu sihat.
Kata jiran ni bukan kes baru ada denggi. Sebelum ni juga ada kes denggi hingga libatkan kematian. Maknanya bukan kesilapan kami la tu kan.... Muehehe.. kami dah sedaya upaya untuk menjaga kebersihan sejak duduk kat sini antaranya potong rumput dan bakar rumput supaya boleh halau nyamuk. Malang plak jiran sebelah ada lemah jantung. Mereka komplen x bg membakar. Jadi kita senyap je la... x bakar apa pun lepas kena komplen. 
Akan tetapi... ada byk rumah kosong dan terbiar yg rumputnya panjang2. Pun menjana pembiakan nyamuk juga kan.. huhi. 

Psstt... dengar cerita rumah perumahan ni tak ada kelulusan CF. Ye ke?