Klik untuk tabungan Mia dan Sarah :)

Rabu, 27 Ogos 2014

HAMAS umum kemenangan bersejarah..



Kemenangan awal ini amat besar maksudnya kepada umat sejagat sebelum kemenangan yang lebih besar dengan pembukaan al-Aqsa di masa depan.
Hamas umum kemenangan bersejarah

27 Ogos – Hamas mengumumkan peperangan Al-’Asful Ma’kul (Dedaun hancur dimakan ulat) yang memakan masa selama 51 hari telah dimenangi oleh Hamas dan rakyat Gaza.

Hamas juga mengumumkan kemenangan telah berada di pihaknya dari sudut ketenteraan sebelum peperangan berakhir, manakala rejim Zionis Israel telah gagal mencapai matlamat mereka dalam peperangan ini.

Dalam satu kenyataan rasmi yang disiarkan di laman web hamasinfo.net pada petang Selasa waktu Gaza (awal pagi Rabu waktu Malaysia), dinyatakan bahawa Hamas telah menang dari aspek politik apabila tuntutannya telah dipersetujui untuk dipenuhi oleh musuh, antaranya ialah menghentikan kepungan. Kredit Aman Palestine.

KEMENANGAN BERSEJARAH
Sami Abu Zuhri juga menyifatkan kemenangan ini adalah kemenangan bersejarah yang dicapai oleh tentera Al-Qassam dan rakyat Gaza, satu kemenangan yang tidak mampu dicapai oleh mana-mana tentera Arab pada ketika ini.

Kata beliau, serangan Al-Qassam dan sayap tentera lain telah berjaya mengepung ruang udara Israel, menyerang kawasan ketenteraan dan tempat strategik, sehingga menyebabkan jutaan rakyat Israel terpaksa berlindung di pusat-pusat perlindungan.

Keadaan ini telah membuatkan kekuatan tentera Israel berada di tahap paling bawah meskipun terkenal dengan kecanggihan alat ketenteraan.

Sami Abu Zuhri juga berkata, kemenangan ini bukan sekadar akan membuka pintu-pintu sempadan, bahkan ia akan membuka pintu-pintu kemenangan untuk matlamat yang lebih besar, iaitu membebaskan Palestin dan Masjid Al-Aqsa dari penjajahan rejim Zionis Israel. Kredit Aman Palestine


Bagaimana al-Qassam mengajar umat ini ?
Kalam | Al-Qassam mengajar kita

"Al-Qassam mengajar kepada kita dan dunia seluruhnya akan erti kemerdekaan yang sebenar walaupun masih duduk dalam penjara terbuka Gaza ini.

Kemerdekaan yang bertunjangkan kepada tauhid dengan menyerahkansegala urusan kepada Allah SWT walaupun seluruh dunia bersatu untuk menghancurkan mereka.

Inilah ciri paling besar ada pada setiap jiwa-jiwa Al-Qassam, mereka telah membenarkan baiah mereka pada Allah SWT lalu Allah SWT menyempurnakan janji-janji mereka."

Prof Madya Dr Aznan Hasan
Pengerusi Majlis Ulama ISMA (MUIS) 




Bendera Malaysia turut dikibarkan di Gaza.

Subhanallah, alhamdulillah, allah akbar...
Bendera Malaysia dikibar bersama meraikan kemenangan rakyat Ghaza. Kredit Aman Palestine


Kemenangan selanjutnya adalah dengan pembebasan al-Aqsa.
Gaza menang, Zionis tumbang.

1-Hamas mengumumkan bahawa dengan keizinan Allah swt, Gaza semakin menuju kemenangan.

2-Israel dan Mesir bersetuju untuk penuhi tuntutan Hamas.

3-Penduduk Israel yang tinggal berdekatan Gaza dibenarkan pulang ke rumah masing-masing. Mereka perlu mendengar arahan Hamas dan bukan Netanyahu. (Sami az-Zuhri)

4-Ini adalah kemenangan awal sebelum kita menempa kejayaan sebenar iaitu membebaskan al-Aqsa (Musyir al-Misri).

5-Al-Qassam tetap bersedia untuk ke medan sekiranya Israel melanggar perjanjian.

Subhanallah, alhamdulillah, allah akbar... 







Kegembiraan terpancar di wajah mereka... syukur alhamdulillah.. 
Tiada daya dan upaya ya Allah... hanya padaMu kami berserah dan hanya padaMu kami mohon pertolongan, petunjuk dan hidayah... aminn.. 


Manisan dari Nablus, Tebing Barat ini dihias dengan tulisan-tulisan yang menyatakan kemenangan Gaza pada hari ini :) 


Bersama menyambut kemenangan di Gaza.


Hijau : Hamas
Kuning : Fatah
Hitam : Jihad Islami



Dengan mengenapi sebarang perbezaan, umat di Palestin bersama menyambut kemenangan awal di Gaza dan terus membuat persiapan selanjutnya bersama-sama bagi membuka al-Aqsa dan pembebasan keseluruhan bumi Palestin di masa akan datang.

Kredit Dr. Zainur




BOIKOT TETAP DITERUSKAN KE ATAS BARANGAN ISRAEL!!!

LUMPUHKAN EKONOMI MEREKA!!!










Tiada ulasan:

Catat Ulasan