Klik untuk tabungan Mia dan Sarah :)

Isnin, 5 Januari 2015

Belon Acep!


Anak saya yang sulong memang suka sangat dengan kapal terbang dan helikopter. Bila dengar helikopter lalu berdekatan dengan rumah, nanti dia lari - lari. Lepas tu dia lambai - lambai. Dia menjerit, " Bye adik...bye ibu..." Bila dengar mak cerita kat telefon memang sedih sangat rasa hati ni tinggalkan dia kat sana. Tapi apakan daya. Saya bukan kulikan mak dan apak. Mereka suka sangat kat dia. Ramai orang suka dia. Ada nya dia umpama adanya saya juga di sana. Melihat muka dia, umpama mereka di sana melihat muka saya. 

Hari tu makngah whatsapp. 19hb beberapa minggu sebelum nahas QZ8501. Agaknya sebab kebetulan atau satu petanda. Anak sulong saya nampak kapal terbang lalu. Lepas tu dia kata "bilun acep!" dalam bahasa Melayu kapal terbang jatuh terpacak (acep maknanya jatuh lalu terpacak)  Memang agak kelakar sebab dia pun baru pandai nak menyusun ayat. Budak lagi umur 3 tahun. Tak sangka plak apa dia kata jadi sungguh. 

Sekarang atoknya pesan, kalau main kapal terbang mainan atau nampak kapal terbang jangan cakap bukan - bukan. Tak elok... 

Subhanallah anak aku... macam - macam perangai. Semoga menjadi anak yang solehah dan berjaya. Amin..