Klik untuk tabungan Mia dan Sarah :)

Sabtu, 8 November 2014

Puisi paling puitis kot ~


Pura - pura BAIK
Pura - pura HaHaHaHa bersama SAYA
SAYA tau itu SANDIWARA...
Tak payah HaHaHaHa bersama saya sangat lah!
10 tahun mahupun 20 tahun akan datang saya akan ingat apa yang berlaku pada tahun ini...
Apalagi yang berlaku 10 tahun yg telah LALU... mahupun 15 tahun dahulu..
Bahkan 25 tahun dahulu...
Sampai bila - bila akan saya ingat baik orang pada saya...cuma tak mampu nak balas..
Sampai bila - bila akan saya ingat buruk orang pada saya...cuma malas nak balas...
Benda baik tak dapat janji nak balas...
Benda jahat tak boleh plak main balas - balas..
Tapi saya akan tunggu tiba masanya...
Yang baik akan dibalas dalam cara lain barangkali..
Dan saya tak akan ketawakan...sengih dalam hati je kot..
Yang jahat - jahat..
Syukur...
kepuasan itu akan saya nikmati...
Tak perlu saya tolong ungkit
Tak perlu saya tolong cerita
Tak perlu saya tolong ingatkan
Sebab sendiri yang melihat
Sendiri yang menunggu
Sendiri juga yang sengih sorang diri..
Masanya akan tiba..
Sekiranya si kancil terlupa mana letaknya jerat baru...
Hal yang demikian...
Lebih baik saya dibenci kerana diri saya yang sebenar...
Berbanding menjadi MUNAFIK untuk disukai ramai manusia...

2 ulasan:

  1. Mmg saya akan ingat sampai mati.. Qwen akan kekal sebagai sahabat saya.. keburukan Qwen???? Ntah..
    Sy cuma kenangkam kebaikan Qwen :-)

    BalasPadam