Klik untuk tabungan Mia dan Sarah :)

Rabu, 2 Disember 2015

Orang yg berilmu share ilmu, yang tak dapat terima ilmu adalah orang rugi

Tak pakai tudung hati janji putih
Tak guna pakai tudung kalau hati hitam... 
Tak sembahyang yang penting jujur... 
Tak guna sembahyang kalau hati busuk... 

Yang bercakap lagi tak guna... 

Benda mcm ni susah nak explain. Tau kenapa? Sebab org yg berilmu MALAS nak bertekak dengan orang kurang ilmu. Baik diam - diam je.. doa aje la dalam hati lama2 manusia ni akan insaf. Kadang - kadang akan terkena pada satu - satu masa. Tiba - tiba otak kena brainwash dgn diri sendiri. Tu makna hidayah la tu... jangan wat tak tau je.. 

Kalau tak tau jangan cakap macam ni... tak elok.. sebab manusia ni lebih suka tertarik pada sesuatu yang tidak bagus. Nanti hati akan automatik menidakkan. Walaupun otak tu berada dalam kepala masing - masing, biasanya otak ni akan kalah dari hati. Maka hati akan berkata.... 

Tak payah la pakai tudung, lagipun kita baik hati.. 
Dah la aku ni jahat, tak payah la pakai tudung nanti orang mengata plak... 
Tak payah la solat, tak solat pun kita jujur, amanah, fatonah. Tak pernah makan duit orang lagi... dengan semua customer aku jujur. 
Dah la aku ni pencuri, bercakap asyik menipu je.. kalau solat pun buat apa sia - sia je kot.. entah Allah tu terima ke tak kita yang banyak dosa ni... buat penat aje. 


Jangan putus asa dari rahmat Allah... Allah swt tau siapa yg hatinya suci. Usaha untuk menjadi manusia yang complete. Sehingga akhir nafas kita... berusahalah mengubah diri.. jangan dengki kat orang kata orang tu budget alim. Yang kita sendiri entah sampai bila nak budget kafir. 

Kita jahat, kita baik... dakwah tetap mesti berjalan. Untuk masuk syurga kita tak perlukan undi manusia... manusia tak dapat bagi jaminan syurga. Manusia hanya mampu berdoa, uruskan dan baca Al-Fatihah bila kita pergi satu masa nanti. Jangan munafik. Allah benci golongan munafik.. orang benci kita kat dunia ni tak apa.... ada bisnes orang benci, papa kedana pun orang benci, makan mewah orang benci, makan maggi pun orang benci... benci2 ni pekerjaaan orang dengki. Abaikan je walau rasa sakit dalam hati. Apa yang penting jangan sampai Allah yg benci kita.. tak selamat akhirat kita kalau Allah sudah benci.