Klik untuk tabungan Mia dan Sarah :)

Khamis, 30 Oktober 2014

Halal kan diri

Sedang mengemas almari baju...aku suka buat benda2 mcm ni kat rumah. Sambil melayan perasaan. Bukan berangan. Tapi salah satu terapi minda dan proses muhasabah diri. Serupa macam tengok cermin. Bukan saja2 kita nak tengok cermin..

Kali ni aku fikirkan tentang halal. Jangan tau haram pegang anjing dan babi je atau haram pegang laki pompuan.

Pakaian pun ada haram. Pakaian halal yg macam mana..
Makanan apa la lagi dah tentu kena cari yg halal.
Tempat tinggal plak yg mcm mana halalnya.
Pekerjaan juga kena cari yg halal selagi tak terdesak. Setakat duduk kat Malaysia ni xde la terdesak sgt cari pekerjaan yg halal.

Astaghfirullah.. banyak lagi yg kita tak tau... banyak lagi yg wajib diambil berat tentang halal.

Maka, sambil lipat baju...kemas almari tiap hari mcm tu la kita kena kemas diri sendiri setiap masa.