Klik untuk tabungan Mia dan Sarah :)

Sabtu, 18 April 2015

Sekarang dah busy ~

Dah lebih sebulan tak menulis blog. Asyik tiada kesempatan. Padahal on komputer tinggal nak taip je kot. Banyaknya idea nak menulis ketika itu tapi sempat tulis kat diari je.. suka duka semua tulis dalam diari. Jadi, apa yg nak ditaipkan lagi di blog? hehe... nak aku meroyan dalam blog ke? Owh tidak... kalau boleh ditahankan saje lah sikap tak matang tu... kat FB pun aku dah jarang nak meroyan. Mula - mula memang tak biasa. Asyik nak update status je... aku bawa main - main, bawa nonton2 TV. Cerita berulang kat astro pun aku layan je... lama2 benda tu jadi biasa. So sekarang memang aku ada online FB tapi nak update status gila meroyan tu aku dah fed-up. Alhamdulillah... kalau meroyan pun aku meroyan dalam diari je..aku sorang boleh baca. Kalau kantoi pun aku pasti orang yg membacanya pasti akan menyesal. Wakakak...

Actually, selama berbulan tu aku sibuk jadi manager. Haa la manager. Al - maklum bisnes dah register kt SSM. Sekarang tengah usaha nak dapatkan Kementerian Kewangan plak... walaupun aku ni bukan dari keluarga berniaga, tapi aku paksa juga diri aku nak berniaga walaupun tak ada tuah dalam berniaga. Aku percaya pada rezeki Allah bagi. Aku bukan jenis baca horoscope atau percaya benda - benda takdir ikut pada tarikh lahir, nama dan sebagainya tu. Astaghfirullah... sesiapa yg percaya tu mohon baca kalimah syahadah semula. Rezeki tu Allah dah bahagi - bahagikan.. yg tak kerja pun boleh makan, apa lagi kalau kita usaha lebih. Yang penting kena ingat halal. Jangan yg haram pun kita halalkan. Rezeki masyuk tapi tak berkat.

Dulu kami bermula dengan perniagaan cyber cafe. Aku plak berniaga kek lapis Sarawak. Opkos, sampai sekarang customer masih boleh order lagi kalau ada sesiapa nak kek lapis. Rate price dari RM30 - RM38. Tengok jenis kek.. dulu aku buat sendiri. Sekarang aku dah dapat supplier directly from Kuching, Sarawak.. Kurang sikit penat sebab no need to bancuh2 dah. Tinggal buat marketing je... sedap pun sedap.

Lepas tu aku berjinak - jinak plak dengan perniagaan dropship baju. Macam - macam jenis customer aku jumpa dan macam - macam supplier aku kenal. Banyak rugi dari untung sebab nak jadi peniaga jujur. Sampai aku pulangkan balik duit customer sebab aku sendiri tak puas hati dengan pakaian yg customer dapat. Aku plak yg sentap lebih. hehe... ye lah. Tu lah aku kalau orang nak kenal. Kalau ada silap sikit mula la aku membebel tak sudah. Aduhai....everything nak kena perfect. Sometimes laki aku pun bising dengan sikap nak perfect je... hehe.

Tapi sekarang aku perlahankan sikit dropship ni. Kalau aku beli pun aku beli untuk pakai sendiri je.. kalau ada yg tanya aku akan suggest mana yang mampu. Anyway, promot tetap promot. Aku promot mana yg belum ada kat pasaran. Kalau dah berlambak kat pasaran, maknanya gambar yg supplier kirim melalui whatsapp tu aku padam je..senang.

On the same time sekarang amik tempahan utk produk advertising macam signboard, signage, banting, banner dan sebagainya.. buat kecik2 dulu.

*****************************************************************************

Alhamdulillah... klien pertama yg kami dapat dari Hospital Kulaijaya. Hospital minta kami drawingkan semula pelan hospital. Projek pertama ni telah berjaya dilaksanakan dengan jayanya dengan bantuan kakak ipar. hehe...

Kemudian diiringi dengan job seterusnya...signage dan signboard untuk sekolah2 sekitar Johor.





Belanja 2 gambar je la eh... 

Kami juga menerima tempahan printing baju silkscreen dengan harga yg sangat berpatutan bermula serendah RM10 dengan minimum order 7 helai. 

Kepada sesiapa yang nak buat tempahan boleh la datang ke rumah kami di Taman Anjaria, Kulaijaya. Whatsapp 0197407113 (Redha) / 0137867974 (Faizal) atau email kami di qdventure15@gmail.com. Buat masa ni kami hanya buat dari rumah sahaja!

Thanks to Allah because bagi job ni walaupun kecik. Tak kisah pun yg penting quot price kena ikut term Islam.

Apa yang kita minat kena teruskan no matter what happen. Pahit telan, kelat pun telan apa lagi yang manis - manis. Be a strong women!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan